Analyse en strategie

Het organiseren van participatie en communicatie bij vraagstukken is niet eenvoudig. Een goede strategie is de basis. Samen met jou maken we die strategie.

Samen ontwikkelen we een strategie mΓ©t aanpak voor jouw vraagstuk

Een wervend projectplan

Om het vraagstuk te verhelderen organiseren we strategische sessies. Met methodes als β€˜actors map’, waarmee we partijen en belangen in beeld brengen en β€˜best, good & bad practices’ om inspirerende voorbeelden een plek te geven in het proces. Met een mapping van doelen en subdoelen zorgen we voor een heldere focus op het allerbelangrijkste. Als resultaat ligt er een passende strategie met heldere doelstellingen per doelgroep en stakeholders verpakt in een wervend projectplan.

Focus op cijfers Γ©n de doelgroepen

Om de doelgroepen te betrekken gaan we zΓ©lf de straat op met methodes als β€˜a day in the life’ waarbij we een dag meelopen met een sleutelfiguur in de wijk. Een andere methode is de β€˜research collage’, waarmee we samen met betrokkenen in de wijk ons literatuuronderzoek aanvullen met ervaringen die zij hebben.In combinatie met een cijfermatig onderzoek creΓ«ren we een helder beeld van het onderzoeksgebied en de sociale structuren.

Zo krijgen we de behoeften op tafel, gaan we voorbij de primaire belangen en worden kansen inzichtelijk voor langetermijnoplossingen. Zodat ook jouw collega’s of opdrachtgevers enthousiast worden over de aanpak.

Wij brengen de leef- en systeemwereld bij elkaar


Wanneer bel je ons?

  • Ik heb de opdracht om de participatie bij het vraagstuk op vernieuwende wijze te organiseren, maar hoe doe ik dat?
  • We hebben echt zΓ³ veel ideeΓ«n, maar waar beginnen we?
  • Er zijn zo veel partijen en belangen, hoe krijgen we alle neuzen dezelfde kant op?
  • Ik wil meer weten over de ideeΓ«n van mijn doelgroepen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen?
  • Ik wil op een eenvoudige manier werken aan draagvlak, hoe doe ik dat?

Wat is het resultaat?

  • Een gedegen strategie voor jouw participatie- en communicatievraagstuk met een haalbaar uitvoeringsplan
  • Een overzicht van stakeholders en belangen
  • Een gedegen onderzoek naar het vraagstuk vanuit literatuur, cijfers Γ©n ervaringen van betrokkenen
  • Inzicht in de sociale structuren van de wijk of buurt en tastbare kansen voor jouw participatieproject
  • Een overzicht van risico’s en mogelijke oplossingen
  • Heel veel zin om met jouw eigen organisatie aan de slag te gaan!

Ontdek meer