Participatieve communicatie
Sommige doelgroepen zijn niet eenvoudig te bereiken. Met onze participatieve communicatie bereiken en betrekken we de juiste mensen en maken we samen het verhaal met een breed gedragen communicatiecampagne.
Sta in verbinding met je omgeving
We werken samen met organisaties die in verbinding willen staan met hun omgeving en willen weten wat daar speelt. Dat gaat over iedere keer opnieuw je best doen iedereen te bereiken, te luisteren én hen te betrekken bij jouw volgende organisatiestap of project. Wil je aanzetten tot bewustwording? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.



Waar moet je aan denken bij participatieve communicatie?
Met de doelgroep ontwikkelen we out-of-the-box campagnes.
- We realiseren een focusgroep met ambassadeurs die hun eigen achterban betrekken.
- Een stadsbrede campagne met objecten in publieke ruimte die de verbeelding prikkelen.
- Een workshopreeks om samen de boodschap te ervaren.
Dat, en nog veel meer. Net waar er behoefte aan is vanuit de opdrachtgever, de strategie en de doelgroep. Alleen zo bereiken en betrekken we de juiste doelgroep.
Wanneer bel je Ruimtekoers?
Wil jij een bewustwordingscampagne optuigen maar weet je nog niet goed hoe je de doelgroep wilt bereiken? Laten we dan aan de slag en neem eens contact op met Lisette!
Lisette Wiegers
lisette@ruimtekoers.nl 0633006071Onze aanpak maakt het verschil bij doelgroepen die doorgaans niet worden bereikt
Samen verhelderen we het vraagstuk in een startgesprek. We ontwikkelen een heldere strategie en aanpak. Vervolgens realiseren we samen met de doelgroep, de opdrachtgever én creatieven zoals ontwerpers en kunstenaars de campagne.
We starten altijd met veldwerk. We verdiepen ons in het thema en stellen op basis daarvan een focusgroep samen die de doelgroep representeren. Met creatieve sessies en workshops ontwikkelen we samen nieuwe ideeën hoe we de doelgroep, waar de betrokkenen reeds onderdeel van zijn, bereiken én betrekken. Zo maken we samen het verhaal dat we vertellen. Dat kan via een stadsbrede campagne, of met workshops bij jouw organisatie of in de wijk.

De rol van kunstenaars en ontwerpers
Wij begeleiden de focusgroep vanuit onze communicatie en participatie expertise. We nodigen een kunstenaar of ontwerper uit die vanuit verbeelding samen met de focusgroep aan de slag gaat en het verhaal vormgeeft. Met bijvoorbeeld een spannend beeld of workshops in de publieke ruimte. Het zijn activaties die de verbeelding prikkelen zodat het verhaal aanslaat bij de doelgroep.
Het resultaat is een campagne die aanzet tot actie!
Door onze aanpak en creativiteit ontwerpen we een communicatieboodschap die aanslaat bij de specifieke doelgroep. We bereiken mensen die zich niet aangesproken voelen door de ‘geijkte kanalen als social media of de krant én enthousiasmeren hen om mee te doen. Wij geloven in die interactie en dialoog zodat jouw doelgroep onderdeel is van de campagne.