Hoe Arnhemmers meedoen met de energietransitie


Burgers en ondernemers in Arnhem moeten meer doen aan verlaging van de C02 uitstoot en energiebesparing. Om de doelstellingen te behalen dienen inwoners initiatief te nemen om zelf aan de slag te gaan met energiebesparing. Hoe worden Arnhemmers geΓ«nthousiasmeerd een bijdrage te leveren?


Actief en complimenteus in een campagne

Aanbod onder de aandacht brengen

Veel mensen in Arnhem zijn reeds betrokken bij groene initiatieven of werken vanuit hun eigen motivatie aan het verduurzamen van hun woning, leven of leefomgeving. Er zijn echter ook veel Arnhemmers die hier nog wel een duwtje in de groene richting kunnen gebruiken.

Gemeente Arnhem heeft een breed pakket aan allerlei ondersteuning voor haar inwoners die een groene beweging willen maken. Van subsidies tot praktische tips en tricks om zelf aan de slag te gaan. Om dit aanbod meer onder de aandacht te brengen werkten we aan een branding campagne die een activerende boodschap Γ©n een compliment in zich heeft: “Arnhem Aan, goed bezig!”


Arnhem Aan, goed bezig!

Het is tijd voor een toegankelijke campagne die de Arnhemmer in het ‘hert’ aanspreekt. Geen grote visies of onbereikbare wereldverbeteraars. Gewoon Arnhemmers voor Arnhemmers. Handig, praktisch en dichtbij, want de Arnhemmer is een beetje stug, met een compliment gaat ‘ie echt wel aan de slag. De campagne is toegankelijk omdat deze vanuit de leefwereld van Arnhemmers is en wordt gemaakt. Met Arnhemmers zΓ©lf, Arnhemse iconen zoals sterrenkoks en voetballers bij Vitesse. De campagne kwam tot stand in een consortium, in samenwerking met diverse Arnhemse partijen.

Resultaat

Het resultaat is een communicatiestrategie en een campagneconcept dat al sinds 2017 de afzender van alle groene en duurzame beleidsprogramma’s van gemeente Arnhem in samenwerking met het Energieloket Midden Gelderland. Bijvoorbeeld de AANjagers die als energiecoach optreden en de jaarlijkse campagne om Arnhemmers te betrekken, zoals de #ArnhemAandag. Challenges waarbij meer dan 100 Arnhemmers, van allerlei pluimage meededen met opdrachten om hun leven te verduurzamen en daar vervolgens mooie prijzen mee konden winnen. Deze campagne had een bereik van 1,5 miljoen mensen en er werden 333 berichten en de lokale media geplaatst. Zo gaat Arnhem het gewoon redden, wen dr maar an!

Ik wil ook een campange voor de energietransitie!

Neem contact met me op:

Ontdek meer

Onderstaande berichten zijn gerelateerd aan de thema's en De energietransitie in de woonwijk.